Thursday, May 21, 2015

Just few word ☺☺

Bismillah

Alhamdulillah selesai imtihan komputer iaitu madah yang ketiga. Baki lagi 4 madah.
Bersabarlah wahai diri . nak habis imtihan dah ni .

Okey hari ini saya nak tulis tentang apa???

Semakin lama semakin rindu nak menulis ,akan tetapi disebabkan aku ni dah tak berapa rajin membaca,jadi idea nak menulis tu kurang ada .

Back to the point.

Saya hanya nak cakap tentang 'PAGI'
Haa! Apa yang orang akan fikir bila cakap 'pagi'??

Mesti banyak describenya kan? Hee.
Sebut tentang pagi ni apa yang yang terlintas dalam fikiran adalah waktu pagi yang panjang.
Kalau pagi dah badmood habislah seluruh hari tu akan mempengaruhinya. Am i right??
Kalau pagi digunakan dengan baik , insyaallah seharian itu kita rasa happy.

Apa yang penting sangat waktu pagi ni?
Waktu pagilah masa orang mencari rezeki.kalau pagi kau asyik membuta je memang rasa singkat je lah hari y kau lalui tuh.
Sebab itu nabi muhammad melarang umatnya tidur lepas subuh.
Hikmahnya banyak .kita je yang tidak ambil berat soal ini .

Jadi untuk menjadikan pagi kita digunakan dengan baik tanpa sia- sia , saya kongsikan sedikit cara2nya :

1. Buat aktiviti berfaedah seperti membaca buku .
2. Jangan tidur lepas subuh.(klo ngntok g makan atau borak2 ngan kwan)
3. Pergi dapur masak sarapan ( kalau malas ketuk kepala sendiri, haha)
4. Bersenam.
5.kalau suka menulis, ambil pen conteng2.
6. Buatlah apa y suka asalkan jangan biarkan waktu pagi tu berlalu tanpa aktiviti bermanfaat.

Sekadar share ,peringatan untuk diri sendiri n sahabat2 .yang utamanya diri sendiri la sebab saya y menulis jadi saya la yang kena buat dulu.

Okeylah . penat da menaip.
Tunggu idea baru pula nanti aku coretkan lagi kat sini .

Buah cempedak diluar pagar,
Ambil galah tolong tunjukkan,
Saya budak baru belajar,
Kalau salah tolong tunjukkan,

Diri ini punya banyak khilaf dan silap lerna aku hanya insan biasa yang xsempurna.
Tiadalah yang lebih sempurna melainkan hanya Yang Esa.

With lot of love .
Saya undur diri.
Wassalam.

#bittaufiqwannajah#imtihanfinal#mumtazkullu

P/s: penulisan sy xformal pon.nmpak mcm xde idea je ni.just grab and write .

No comments:

Post a Comment